CONTRACT – CADRU de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie
Nr. Contract /comanda ##BOOKING_CODE## din ##BOOKING_DATE##
Părţile
contractante:
Societatea GECCO TRAVEL SRL - francizat Paralela 45 cu
sediul in BARLAD, Bld.Republicii, nr.190, Bl.3, Sc.D , Parter , cod postal
731136, tel: 0335423946; fax:0335423947; email:
barlad@paralela45.ro,www.paralela45.ro, Cod de Inregistrare Fiscala 23968260,
inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J37/421/2008, titulara a
Licenta de turism nr. 1775/19.04.2019, pentru Agenţia GECCO TRAVEL-
francizat Paralela 45 reprezentată prin Geangu Mihaela
Bianca-Administrator,in calitate de ORGANIZATOR
si
Dl./Dna.
##CLIENT_NAME##, Adresa completa
##CLIENT_ADDRESS##, Telefon ##CLIENT_PHONE##,
Email ##CLIENT_EMAIL##, C.I(serie/numar) ##CLIENT_ID##, CNP
##CLIENT_PERSONAL_ID## in calitate de CALATOR,au convenit la incheierea
prezentului contract.
I.Obiectul
contractului
1.1. Obiectul
contractului îl constituie vânzarea de către AGENTIE a pachetului de servicii
de calatorie înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie,
alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi
călătorie.
1.2 Caracteristicile pachetului de servicii
de călătorie sunt prezentate în ofertă, iar aceasta este parte integrantă a
acestui contract.
II. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie, după caz, în
oricare din următoarele situaţii:
a) in momentul semnarii lui de catre
CALATOR sau prin acceptarea conditiilor contractuale de servicii de calatorie
inclusiv in cazul celor achizitionate la distanta prin telefon sau mijloace
electronice;
In cazul pachetelor de servicii de calatorie
achizitionate la distanta, se considera acceptare a conditiilor contractuale
urmatorele:
- Exprimarea acordului calatorului prin
transmiterea catre Agentia INTERMEDIARA a unei mesaj electronic (e-mail, fax,
etc) de pe adresa de e-mail declarata de calator ca adresa de corespondenta si
contact
- Exprimarea acordului prin achitarea de catre
calator a contravalorii pachetului de servicii de calatorie in baza facturii
emisa de catre Agentia INTERMEDIARA
- Conform Regulamentului (UE) 2016/679 cu
privire la protectia datelor cu caracter personal, este necesar ca titularul de
contract să dea o ”Declaraţie de consimțământ privind prelucrarea datelor
personale” inclusa in acest contract.
b) în momentul în care CALATORUL primeşte
confirmarea scrisă a rezervării de la Agentia Intermediara, în cel mult 60 de
zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este
responsabilitatea INTERMEDIARULUI/MANDATARULUI de a informa CALATORUL prin
orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă
rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei
rezervări de servicii, INTERMEDIARUL/MANDATARUL poate solicita un avans intre
20 – 80% din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului,
în funcţie de data la care turistul solicită serviciile. In cazul nerespectarii
termenelor de plata, AGENTIA isi rezerva dreptul de a anula rezervarea.
c) în momentul eliberării documentelor de
călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.),
inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice
fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja confirmarea
de rezervare din partea altor prestatori.
1. În cazul în care conţinutul bonului de
comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice şi confirmarea
s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, CALATORUL care decide să renunţe la călătoria turistică
datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI.
2. În cazul în care conţinutul bonului de
comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice primite de la
INTERMEDIAR/MANDATAR sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60
de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, CALATORUL poate
considera că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată
a tuturor sumelor deja plătite;
2.2. În cazul în care
prezentul contract este pus integral la dispoziţia CALATORULUI sub formă de
catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace de
comunicare electronică (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare a
CALATORULUI este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în
oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de
Agenţie, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de
comercializare a pachetelor de servicii de calatorie, respectiv dacă prezentul
contract prezentat calatorului în modalităţile prevăzute mai sus conţine
clauzele prevăzute la art.7 alin.3 din Ordonanţa Guvernului nr.2/2018 privind
pachetele de servicii de calatorie si servicii de calatorie asociate,precum si
pentru modificarea unor acte normative.Fotografiile prezentate în cataloagele,
ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au
caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor
contractate de călător.
2.3. Contractul
încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de
servicii de calatorie înscris în documentele de călătorie.
2.4. Informațiile privind statele pe
teritoriul cărora, la data încheierii prezentului contract, este decretată
stare de urgență ori în privința cărora Ministerul Afacerilor Externe a
formulat alerte de călătorie, sub forma de avertismente sau atenționări, sunt
publice și pot fi consultate accesând http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin
urmare, Călătorul înțelege să contracteze serviciile ce fac obiectul
prezentului contract fiind informat asupra acestor avertizări, atenționări sau
alerte.
III. Preţul
contractului şi modalităţi de plată
3.1. Preţul total al
pachetului/serviciului de calatorie este in cuantum de ##BOOKING_TOTAL##
##BOOKING_CURRENCY## ,inclusiv toate taxele,comisioanele,tarifele si alte
costuri suplimentare suportate de AGENTIE. Dacă preţul nu este specificat în
prezentul contract, atunci acesta este specificat în bonul de comandă (dacă
există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse
la dispoziţie calatorului, site-ul AGENTIEI, alte mijloace de comunicare
electronică şi/sau pe factură.
In situatia contractarii
serviciilor turistice in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet,
iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz,
orice modificare a contractului, solicitata de calator, determina anularea
rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile din
momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate
rezervarilor tip EB determina modificarea pretului pachetului conform ofertei
standard.
3.2. Modalităţi de plată:
a)plata integrala a contravalorii pachetului
de servicii de calatorie sau
b)La încheierea contractului se plateste prima
rata si plata ratelor urmatoare se va efectua după cum urmează:
Termen de plata/suma de plata:
##BOOKING_BALANCE_DUE_DATES##, scadența finală fiind:
##BOOKING_BALANCE_DUE_DATE##
Conditiile de plata de mai sus (oferta standard si oferta early booking) se
aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat /
confirmat are propriile reguli de achitare (vezi conditiile ofertei sau ale
programului turistic).
Depasirea termenului de plata determina
aplicarea unei penalitati de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere, procent
aplicat la suma scadenta si neachitata, daca AGENTIA nu opteaza pentru
rezilierea contractului
3.3. Plata serviciilor de calatorie interne
(cu locul de desfasurare in România) se poate efectua si cu vouchere de
vacanta. Plata serviciilor de calatorie se face respectând prevederile OUG nr.
8/2009, a normelor metodologice si anexelor acesteia. In cazul in care calatorul
renunta la pachetul de servicii de calatorie achizitionat cu vouchere de
vacanta, Agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii de calatorie la
o valoare mai mare fata de pachetul achizitionat initial din care au fost
scazute penalitatile aferente, cu plata diferentei de pret.
3.4. Conform OUG nr. 8/2009, in cazul
renuntarii definitive la pachetul de servicii de calatorie de catre calator,
agentia de turism nu poate restitui calatorului voucherele de vacanta sau
contravaloarea acestora in bani. Voucherele de vacanta pot fi restituite
calatorului de catre agentia de turism, in cazul renuntarii definitive la
pachetul de servicii de calatorie, doar daca acestea nu au fost expediate
emitentului de vouchere de vacanta conform procedurii legale stabilite prin HG
nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea
voucherelor de vacanta.
3.5. Pachetul de servicii de calatorie care
poate fi achizitionat pe baza voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de
cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament
balnear, agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul României.
3.6. In cazul in care calatorul doreste sa
efectueze plata catre agentie prin transfer bancar pentru serviciile
achizitionate, toate costurile bancare vor reveni partii care initiaza plata,
respectiv calatorului.
3.7. Plata serviciilor de calatorie externe
aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta
specificata in contract sau in RON la cursul de vânzare comunicat de BANCA
UNICREDIT in ziua emiterii facturii, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
IV. Drepturile şi obligaţiile organizatorului
4.1. AGENTIA se obligă să furnizeze
CALATORULUI un bon de comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de
servicii de calatorie care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei
de turism şi care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori.
În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în
oferta proprie a agenţiei de turism sau daca există deja confirmare asupra
rezervării din partea altor prestatori, AGENTIA furnizeaza CALATORULUI bon de
comandă, dacă consideră necesar.
4.2. In cazul in care, inainte de inceperea
executarii pachetului, agentia de turism organizatoare este contrânsa sa
modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale
serviciilor de calatorie (de ex. serviciile incluse in pachet, datele de
calatorie, modificarea categoriei unitatii de cazare), precum si cerintele
speciale ale calatorului acceptate in prealabil de organizator, calatorul are
posibilitatea ca, intr-un termen de 5 zile sa accepte modificarea propusa sau
sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare.
4.3. AGENTIA este raspunzatoare de
executarea serviciilor de calatorie incluse in prezentul contract, indiferent
daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate de organizator sau de un alt
furnizor de servicii de calatorie, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
a) când neindeplinirea sau
indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza
CALATORULUI;
b) când neindeplinirea
obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe
care nici Organizatorul, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau
evita, inclusiv, dar fara a se limita la: modificarea companiei aeriene, de
orar sau de itinerar, intârzieri in traficul mijloacelor de transport,
defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe
drumurile publice), neindeplinirea grupului minim ca urmare a unor renuntari de
ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii. Organizatorul
nu este raspunzator pentru prejudiciile cauzate CALATORULUI ca urmare a
intârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor
imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor
normative specifice;
c) când neindeplinirea
obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu furnizarea
serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat
neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
4.4. AGENTIA are obligatia sa furnizeze
in scris calatorului sau prin orice mijloace de comunicare electronice
convenite in scris cu CALATORUL (e-mail, fax, sms etc.), cu cel putin 3 zile
inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile
escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de
CALATOR in fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa,
numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale reprezentantei locale a
organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acestora, un numar de apel
de urgenta care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a
detailistului;
c) pentru calatoriile
minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul
cazarii copilului;
d) obligatiile CALATORULUI
prevazute la 5.10, 5.12 si 5.13.
4.5. AGENTIA acorda asistenta fara intârzieri
nejustificate calatorului aflat in dificultate, in cazuri de forta majora sau
al unui eveniment pe care nici organizatorul, nici furnizorul sau prestatorul
de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita, in special
prin:
(a) furnizarea de informatii
corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale si
asistenta consulara; si
(b) acordarea de asistenta
calatorului in ceea ce priveste efectuarea comunicarilor la distanta si
sprijinirea acestuia in gasirea unor servicii de calatorie alternative.
AGENTIA are posibilitatea de a pretinde
un comision rezonabil pentru o astfel de asistenta in cazul in care calatorul
este cel care a provocat situatia de dificultate in mod intentionat sau din
propria neglijenta. Comisionul nu depaseste in niciun caz costurile efective
suportate de AGENTIE.
4.6. AGENTIA este obligat sa informeze
persoana care transfera contractul (cedentul), in conformitate cu art. 5.1. din
prezentul contract, cu privire la costurile efective ale transferului.
4.7. În cazul achiziţionării unui pachet de
servicii de calatorie având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale
aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul AGENTIEI care derulează
programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare,
AGENTIA nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă
oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri,
compania aeriană este obligată să asiste CALATORII conform Regulamentului
(CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11
februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de
asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării
sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului
(CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile
adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului,
biletul de avion reprezentând contractul între CALATOR şi transportator. În
cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire
nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.8. În situaţia achiziţionării unui
produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin
de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte
inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o
cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care CALATORUL
nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de
acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.
4.9. AGENTIA poate modifica pretul
contractului in sensul majorarii sau diminuarii, dupa caz, aratând totodata
modul de calcul al majorarilor sau diminuarilor de pret ale contractului si
numai daca modificarea are loc ca urmare a schimbarilor legate de:
(a) pretul transportului de
pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al altor surse de
energie;
(b) nivelul taxelor sau al
comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie incluse in contract, impuse
de parti terte care nu sunt direct implicate in executarea pachetului, inclusiv
taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de imbarcare sau
debarcare;
(c) cursul de schimb
relevant pentru pachetul respectiv.
Preturile stabilite in contract nu pot fi
majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de zile calendaristice care preced
data plecarii.
4.10. atunci când o parte semnificativa
din serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel cum s-a convenit prin
prezentul contract, AGENTIA ofera, fara costuri suplimentare pentru calator,
servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii pachetului,
pe cât posibil echivalente sau de mai buna calitate decât cele specificate in
contract, inclusiv in cazul in care intoarcerea calatorului la locul de plecare
nu este asigurata astfel cum s-a convenit.
4.11. In cazul in care serviciile alternative
propuse au drept consecinta un pachet de o calitate mai scazuta decât cea
specificata in prezentul contract, AGENTIA acorda calatorului o reducere
adecvata a pretului.
CALATORUL poate respinge serviciile alternative
propuse doar in cazul in care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a
convenit prin prezentul contract sau reducerea de pret acordata este
inadecvata.
4.12. Daca este imposibil sa se furnizeze
servicii alternative sau calatorul respinge serviciile alternative propuse in
conformitate cu art. 4.8 al doilea paragraf din prezentul contract, calatorul
are dreptul, dupa caz, la reducerea pretului si/sau la despagubiri fara a
rezilia contractul de servicii privind pachetul de calatorie.
4.13. Daca pachetul include transportul de
pasageri, AGENTIA asigura de asemenea, in cazurile mentionate la p. 4.9 si 4.10
din prezentul contract, repatrierea CALATORULUI cu transport echivalent fara
intârzieri nejustificate si fara costuri suplimentare pentru calator.
4.14. Excursiile optionale se efectueaza la
fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga responsabilitate pentru
organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor
optionale nu se incaseaza in numele si pentru AGENTIE. Preturile excursiilor
optionale pot fi mai mari decât cele cumparate de la receptia hotelurilor,
având in vedere ca turistii vor avea la dispozitie mijloace de transport de la
hotel la obiective si retur, ghid etc. Pretul excursiilor se calculeaza in
general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. In cazul neintrunirii
acestui numar minim, fie tarifele pot fi majorate proportional, fie excursia
poate fi anulata, calatorii putând opta pentru achizitionarea excursiei de la
receptia hotelului in functie de disponibilitati.
4.15. AGENTIA are obligatia sa furnizeze in
scris CALATORULUI sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite
in scris cu calatorul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel putin 3 zile inainte de
data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile
escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de
CALATOR in fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa,
numerele de telefon si de fax, adresele de e-mail ale reprezentantei locale a
organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acestora, un numar de apel
de urgenta care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a
detailistului;
c) pentru calatoriile
minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul
cazarii copilului;
d) obligatiile calatorului
prevazute la 5.10, 5.12 si 5.13.
V. Drepturile și
obligațiile călătorului
5.1. În cazul în care
calatorul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele
care stau la baza imposibilităţii de participare, acesta poate să cesioneze
contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului
de servicii de calatorie contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia
cu cel puţin 7 zile înaintea datei de plecare. Exceptie fac calatoriile
rezervate cu oferta de EARLY BOOKING, care au conditii speciale de anulare.În
acest caz, între calatorul care nu poate participa la călătoria turistică
contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de turism
(debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la
pachetul de servicii de calatorie contractate şi cesionate. Responsabilitatea
încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie
cesionarului, şi niciodată agenţiei de turism (debitorului cedat). Calatorul
care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în
mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare
apărute cu ocazia acestei cedări.
Pentru călătoriile
individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul
poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor.
De asemenea, pentru calatoriile care necesita indeplinirea unor conditii
speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea pentru
cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune
revine după caz fie cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției de
turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia reziliază contractul cu
turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist.
Calatorul care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt
responsabili în mod solidar la plata prețului călătoriei și a eventualelor
costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul
sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în România,
calatorul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a
serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se
termină, de regulă, la ora 12.00 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de
călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.).
Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare
până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a
calatorului.În funcție de destinație, orele de intrare, respectiv ieșire, se
pot modifica și sunt decise de unitatea hotelieră.
5.3. În cazul în care
preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de
motivele majorării, calatorul poate inceta contractul ,având însă dreptul la
rambursarea imediată de către Organizator a sumelor plătite, inclusiv
comisionul
5.4. Calatorul este
obligat să comunice Organizatorului în termen de 5 zile calendaristice de la
primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor
esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei,
iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.7 lit. b)
si c) , hotărârea sa de a opta pentru:
a) încetarea
contractului fără plata penalităților sau
b) acceptarea noilor
condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care
calatorul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări
în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se consideră că toate modificările au fost
acceptate şi calatorul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate
modificărilor de acest tip.
5.6 În cazul în care
călătorul încetează contractul în temeiul pct. 5.4 sau AGENTIA anulează
călătoria turistică înaintea datei de plecare, călătorul are
dreptul:
a) să
accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii de călătorie de calitate
echivalentă sau superioară, propus de AGENTIE;
b) să
accepte un pachet de servicii de călătorie de calitate inferioară propus de
AGENTIE, cu rambursarea diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de
preţ dintre cele două pachete de călătorie, la momentul încheierii noului
contract de prestare de servicii;
c) să
i se ramburseze toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile
menţionate la pct. 5.6, calatorul are dreptul să solicite AGENTIEI şi o
despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor
sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea
prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea
s-a făcut din cauza nerealizării numărului minim de persoane menţionat în
contract, iar AGENTIA a informat în scris călătorul cu cel puţin:
(i) 20
de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care
durează mai mult de şase zile;
(ii) şapte
zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care
durează între două şi şase zile;
(iii) 48
de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care
durează mai puţin de două zile;
b) anularea s-a
datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de
voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în
ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările,
caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare)
sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.4 lit. b);
c) anularea s-a
făcut din vina calatorului
5.8. Calatorul are
dreptul să inceteze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în
cazul în care incetarea îi este imputabilă este obligat sa despăgubească
AGENTIA pentru prejudiciul creat acestuia, conform prevederilor cap. VI din
prezentul contract cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform
legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii
turistice contractat.
5.9. Prin excepție de la punctul 5.8.,
călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de
călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo
penalitate de încetare în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare
care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și
care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează
semnificativ transportul pasagerilor la destinație, circumstanțe survenite după
încheierea contractului și dovedite prin înscrisuri emise de Ministerul
Afacerilor Externe, aviz emis de Camera de Comerț și Industrie a României sau
orice alt mijloc de probă.
5.10. În cazul încetării contractului privind
pachetul de servicii de călătorie, în condițiile art. 5.9., călătorul are
dreptul la o rambursare completă a oricărei plăți efectuate pentru pachet, dar
nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară.
5.11. În cazul în care călătorul alege să se
mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat, responsabilitatea
financiară a renunțării îi aparține. AGENTIA va rezolva cerințele călătorului
în limita posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate
de către călător.
În situația în care
călătorul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a
oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu încetarea contractului, cu
aplicarea penalităților prevăzute la Cap. VI din prezentul contract la momentul
respectiv și încheierea unui nou contract.
5.12. Călătorul este obligat să achite la
recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și
alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de
la Organizator.
5.13. Călătorul este obligat să prezinte la
recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de
călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament,
etc.), în vederea acordării serviciilor de călătorie. În cazul în care
călătorul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să
prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de
familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.14. Călătorul ia cunoștință că serviciile pe
care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenția
de turism, sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt
guvernate de legislația țării de destinație, iar AGENTIA nu are nici o
responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.15. Dacă pentru efectuarea călătoriei este
necesară îndeplinirea de către călător a unor formalități suplimentare (de ex.
călătoria împreună cu minori, situația în care numele CALATORULUI este schimbat
ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligația de a
îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, AGENTIA recomandă
și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În cazul în care călătorul nu
își respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare
necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina AGENTIEI (de
ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau
reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier judiciar, sau orice alte
documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), AGENTIA este
exoneratA de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
5.16. AGENTIA recomandă călătorilor
contactarea acestuia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea
detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.17. În cazul în care o singură persoană
angajează servicii pentru un număr mai mare de călători, condițiile contractuale
se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate
serviciile.
5.18. Călătorul este obligat să folosească
mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un
bun proprietar și potrivit destinației lor. AGENTIA nu se face vinovat de
eventualele pagube produse sau vătămări suferite de călător ca urmare a
nerespectării acestui alineat.
5.19. Călătorul are obligația să respecte
locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și locurile,
datele și orele stabilite pe parcursul programului de călătorie contractat.
Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către
călător a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi
suportate de către acesta.
5.20. În cazul în care călătorul care a intrat
pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie
refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac
cheltuieli de orice natură cu acesta, călătorul respectiv are obligația de a
suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunţări, penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care CALATORUL renunţă
din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului
contract, el datorează AGENTIEI penalizări după cum urmează:
6.1.1. În cazul serviciilor turistice
externe/ interne:
##PENALIZARI##
IMPORTANT! Va reamintim ca incheierea unei
Asigurari STORNO de calatorie poate acoperi pierderile financiare cauzate de
anulare,contracarand efectul penalizarilor aplicate. Va recomandam sa uzati de
acest mijloc de protectie financiara care acopera cele mai frecvente evenimente
ce cauzeaza anularea calatoriei.
6.1.2 Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1 sunt standard si
se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat /
confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (vezi conditiile ofertei
sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism
individual, turism intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de
rezervari Dertour si TUI etc) . Pe langa penalitatile indicate mai sus,
CALATORUL va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor),
daca acestea nu sunt incluse in valoarea contractului.
6.2. În cazul în care CALATORUL care a
contractat un pachet de servicii turistice cu AGENTIA şi a achitat un avans nu
se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul
comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată,
contractul se consideră reziliat de drept, iar AGENTIA are dreptul de a anula
rezervările efectuate în beneficiul CALATORULUI cu reţinerea penalizărilor
prevăzute la pct. 6.1 din prezentul contract.
6.3. In cazul in care plata pentru serviciile
de calatorie interne a fost facuta cu, sau si cu vouchere de vacanta,
penalizarea se va deduce in primul rând din valoarea voucherelor de vacanta.
Daca penalizarea este mai mare decât valoarea voucherelor de vacanta, diferenta
care depaseste valoarea voucherelor de vacanta se va retine din valoarea
achitata prin alte instrumente de plata. In cazul in care valoarea voucherelor
de vacanta este mai mare decât valoarea penalizarii, diferenta nu se restituie
nici in vouchere si nici in numerar in cazul in care CALATORUL nu doreste
un alt serviciu turistic.
In situatia in care CALATORUL isi manifesta
dorinta de a achizitiona un alt serviciu turistic, pentru o perioada
ulterioara, atunci diferenta dintre valoarea voucherelor si valoarea
penalizarii se va utiliza pentru acest nou serviciu. Termenul in care CALATORUL
poate solicita noul pachet de servicii de calatorie este de maxim 2 luni
de la data rezilierii contractului/renuntarea la serviciile de calatorie
initiale. In cazul in care CALATORUL nu isi exprima optiunea in aceasta
perioada, AGENTIA nu ii mai poate oferi acestuia niciun pachet de
servicii de calatorie ulterior.
6.4. Pentru biletele de odihna si/sau de
tratament cumparate prin organizatii sindicale, AGENTIA va face
restituiri numai in baza cererilor de renuntare contrasemnate si stampilate de
reprezentantul organizatiei sindicale.
6.5. În cazul în care o ambasadă refuză
să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, CALATORULUI
i se vor reţine toate taxele datorate de AGENTIE prestatorilor direcţi, precum
şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.6. AGENTIA/Intermediarul este exonerat de
orice raspundere in cazul in care dupa inceperea calatoriei, serviciul de
graniceri/politia de frontiera sau alta autoritate competenta refuza sa acorde
calatorului dreptul de iesire/tranzit/intrare pe teritoriul unui stat, necesar
pentru efectuarea serviciilor de calatorie. CALATORULUI i se va retine in
aceasta situatie contravaloarea totala a pachetului de servicii de calatorie.
6.7. Penalizările echivalente cu cele
indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d), respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplică
şi în cazul în care CALATORUL nu ajunge la timp la aeroport sau la locul
de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele
personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor
legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte
motive ce ţin de persoana acestuia.
6.8. CALATORUL trebuie să depună în scris
cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la AGENTIA la care
a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în
considerare.
6.9. AGENTIA va acorda despăgubiri în
funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.10. AGENTIA nu răspunde în situaţii de
grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac
terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene
stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile
niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de
răspundere Agenţia.
6.11. Toate sumele menţionate la pct. .
6.1., 6.2., 6.5., 6.6. si 6.7. se vor reţine de către AGENTIE din avansul sau
preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de CALATOR, fără a fi
necesară intervenţia instanţelor de judecată.
VII. Reclamaţii
7.1. În cazul în care CALATORUL este
nemulţumit de serviciile de calatorie primite, acesta are obligaţia de a
întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la
deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice
contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului AGENTIEI, cât şi
prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului,
reprezentanţilor locali ai turoperatorului).
7.2. Daca oricare dintre serviciile de
calatorie nu se executa in conformitate cu cerintele prezentului contract,
AGENTIA remediaza neconformitatea, cu exceptia cazului in care:
(a) este imposibil;
sau
(b) implica cheltuieli
disproportionate, tinând cont de anvergura neconformitatii si de valoarea
serviciilor de calatorie afectate.
Daca AGENTIA , in
conformitate cu primul paragraf litera (a) sau (b) din prezentul alineat, nu
remediaza neconformitatea, CALATORUL are dreptul de a beneficia de o
reducere corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in care a existat o
neconformitate, cu exceptia cazului in care CALATORUL dovedeste ca neconformitatea
este imputabila calatorului.
7.3. In cazul in care neconformitatea
afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar AGENTIA a omis sa
o remedieze intr-un termen rezonabil stabilit de catre calator, CALATORUL
poate rezilia contractul privind pachetul de servicii de calatorie fara
plata unor penalitati de reziliere si, dupa caz, poate sa ceara reducerea
pretului si/sau despagubiri.
VIII. Asigurări
8.1. Conform prevederilor OG nr. 2/2018 si ale
Ordinului 156/2019 emis de Ministerul Turismului, CALATORUL este asigurat
pentru rambursarea sumelor achitate de acesta in legatura cu pachetele de
servicii de calatorie, in cazul insolventei agentiei de turism organizatoare si
in legatura cu serviciile de calatorie asociate, cum sunt definite la art. 3
pct. 16 din OG nr. 2/2018, in masura in care Organizatorul faciliteaza servicii
de calatorie asociate, la Societatea de Asigurare ale carui detalii sunt
regasite in sectiunea „ Partile contractante”. Toate politele de asigurare se
regasesc pe site-ul AGENTIEI
8.2. Daca in prezentul contract este
inclus transportul de pasageri, garantia prevazuta la art. 8.1. include
repatrierea calatorilor, indiferent daca executarea pachetului este afectata de
insolventa AGENTIEI sau CALATORUL se afla in imposibilitatea
intoarcerii la locul de plecare sau la locul convenit de parti.
8.3. Valoarea despagubirii:
8.3.1. In cazul in care calatoria nu a
inceput, valoarea despagubirii este egala cu valoarea sumelor achitate efectiv
de calator in baza prezentului contract, in masura in care serviciile relevante
nu sunt furnizate ca urmare a insolventei AGENTIEI.
8.3.2. Daca in prezentul contract este inclus
transportul de pasageri si calatorul se afla in imposibilitatea intoarcerii la
locul de plecare, din cauza insolventei AGENTIEI, despagubirea este egala cu
contravaloarea serviciilor de calatorie neprestate calatorului si achitate de
acesta in baza acestui contract, la care se adauga costul repatrierii.
8.3.3. In cazul in care CALATORUL a beneficiat
de repatriere in conditiile art. 8.2.:
a) CALATORUL nu mai beneficiaza de nici o alta
despagubire de la Asigurator, in situatia in care repatrierea intervine ca
urmare a nerespectarii de catre AGENTIE a obligatiilor contractuale fata de
partenerii sai;
b) CALATORUL beneficiaza de rambursarea
contravalorii serviciilor de calatorie neprestate si achitate de acesta in baza
prezentului contract, fara a se scadea cheltuielile cu repatrierea efectuate de
Asigurator, in cazul insolventei AGENTIEI.
8.3.4. Asiguratorul poate propune calatorului
o oferta de servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii
pachetului, in conditiile prevazute de Ordinul nr. 156/2019 emis de Ministerul
Turismului. In situatia in care calatorul accepta oferta propusa, acesta nu
beneficiaza de nicio despagubire suplimentara.
8.4. Conditiile de despagubire:
8.4.1. CALATORUL va anunta imediat
Asiguratorul prin telefon sau fax in cazul in care AGENTIA aflat in stare
de insolventa nu efectueaza repatrierea sa.
8.4.2. In cazul in care calatorul solicita de
la AGENTIE rambursarea sumelor achitate si/sau a costului repatrierii, acesta
transmite documentele justificative, in copie, catre AGENTIE, prin scrisoare
recomandata cu confirmare de primire având obligatia sa pastreze documentele
justificative, in original.
8.4.3. CALATORUL poate solicita AGENTIEI
aflata in stare de insolventa, rambursarea sumelor achitate de acesta
si/sau a costului repatrierii astfel:
a) in termen de maximum 30 de zile de la data
declararii insolventei AGENTIEI, daca aceasta a survenit ulterior datei
incheierii pachetului neexecutat/executat partial;
b) in termen de 15 zile lucratoare de la data
incheierii executarii pachetului in situatia in care declararea insolventei
este anterioara acesteia.
8.4.4. In situatia in care se dispune radierea
AGENTIEI ca urmare a falimentului, CALATORUL va transmite solicitarea de
rambursare a sumelor platite direct Asiguratorului in termen de 15 zile
lucratoare de la data radierii.
8.4.5. In situatia prevazuta la alin. 8.3.2., calatorul poate solicita AGENTIEI
rambursarea costului repatrierii, prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire, in termen de 15 zile lucratoare de la data repatrierii.
8.4.6. In termen de 5 zile lucratoare de la
data transmiterii solicitarii conform art. 8.4.3, 8.4.4. sau 8.4.5., dupa caz,
CALATORUL notifica in scris Asiguratorul in legatura cu solicitarea adresata
AGENTIEI privind rambursarea sumelor achitate de acesta si/sau a costului
repatrierii.
8.4.7. In termen de 15 zile lucratoare de la
data confirmarii de primire a notificarii de la art. 8.4.1. sau 8.4.4., dupa
caz, calatorul transmite Asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu
confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele
justificative care cuprind cel putin urmatoarele:
a) contractul de comercializare a pachetului
de servicii de calatorie;
b) confirmarile de primire precizate la art.
8.4.2. sau 8.4.5., dupa caz;
c) copiile documentelor care atesta achitarea
serviciilor (de ex. chitante, ordine de plata), in cazul cererilor de rambursare
a sumelor achitate de calator;
d) copiile documentelor de transport si
cazare, dupa caz, in cazul cererilor de rambursare a costului repatrierii.
8.4.8. Despagubirea va fi platita in termen de
30 de zile lucratoare de la data primirii de catre Asigurator a documentelor
justificative de la calator.
8.4.9. In cazul in care, dupa plata
despagubirii, AGENTIA plateste sumele datorate calatorului, acesta
restituie Asiguratorului despagubirea primita, in termen de 30 de zile
lucratoare de la data primirii sumelor de la AGENTIE.
8.5. Facultativ, calatorul are posibilitatea
incheierii unui contract de asigurare, care sa acopere taxele de transfer sau a
unui contract de asistenta care sa acopere taxele de repatriere in caz de
accidente, de boala sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a
unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinatie ori a unei
asigurari storno sau altor tipuri de asigurari de calatorie.
AGENTIA/Intermediarul recomanda incheierea unei asigurari storno pentru acoperirea
eventualelor penalitati de anulare. CALATORUL se poate informa in agentii
despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi incheiata in
agentia de turism de unde acesta a achizitionat pachetul de servicii de
calatorie, daca agentia ofera acest tip de serviciu.
8.6. AGENTIA nu se face vinovat de eventuala
nerespectare a obligatiilor stipulate in politele de asigurare contractate prin
intermediul AGENTIEI, deoarece aceasta este doar intermediar intre calator si
asigurator.
IX. Documentele contractului se
constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de
odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul
acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc.
ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit sau pe suport
electronic.
X. Prelucrarea datelor cu caracter personal
10.1 Prelucrarea datelor cu caracter
personal reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni care se efectueaza asupra
datelor dumneavoastra cu caracter personal. AGENTIA/ INTERMEDIARUL
poate prelucra urmatoarele date cu caracter personal: nume, prenume,
numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si nr. carte de
identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data nasterii, varsta copiilor,
apartenenta la sindicate, locul de munca, numele companiei (daca este
aplicabil), numarul de inregistrare TVA (daca este cazul).
10.2 Persoanele vizate:
calatori/turisti/beneficiari ai serviciilor de calatorie sau turistice,
reprezentanti/imputerniciti/persoane de contact (parteneri contractuali) din
cadrul companiilor sau institutiilor/autoritatilor publice.
10.3 Scopurile colectarii datelor cu caracter
personal.Prelucram datele cu caracter personal, colectate in baza prezentului
contract, in urmatorele scopuri:
- Rezervarea,
intermedierea, ofertarea si/sau comercializarea serviciilor si/sau pachetelor
de servicii de calatorie, altor servicii turistice, evenimente
culturale/sportive sau de alta natura, servicii de agrement sau calatorii de
afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii
obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
- In vederea
indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
10.4. Destinatarii datelor dumneavoastra cu
caracter personal
AGENTIA/ INTERMEDIARUL va considera
toate informatiile colectate de la dumneavoastra ca fiind confidentiale si nu
le va partaja cu terti (cu exceptia acelor persoane fizice si/sau juridice
implicate in prestarea serviciilor rezervate sau achizitionate de
dumneavoastra, respectiv partenerilor AGENTIEI/ INTERMEDIARULUI de
afaceri, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, in cazul in care
fara partajarea datelor dumneavoastra nu ati putea beneficia de serviciile achizitionate)
fara consimtamântul dumneavoastra expres si anterior. De asemenea, vom
putea furniza datele dvs. cu caracter personal catre autoritati publice
centrale si locale, autoritati judecatoresti, politie, parchet (in limitele
prevederilor legale si/sau ca urmare a unor cereri intemeiate si expres
formulate), etc
10.5. Durata prelucrarii datelor cu caracter
personal
AGENTIA/ INTERMEDIARUL va prelucra
datele dumneavoastra cu caracter personal pana la finalizarea scopului pentru
care au fost colectate sau ulterior, conform obligatiilor legale stabilite in
sarcina noastra.
Ulterior, daca dumneavoastra sau
reprezentantul legal/imputernicit nu veti exercita dreptul de opozitie/de
stergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de catre AGENTIA/ INTERMEDIARUL
pe durata de timp prevazuta in procedurile interne sau vor fi distruse.
10.6. Drepturile persoanelor vizate. Conform
prevederilor legale aplicabile, beneficiati de urmatoarele drepturi: dreptul de
a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de stergere a
datelor ("dreptul de a fi uitat"), dreptul la restrictionarea
prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie si drepturi
legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de
profiluri.
De asemenea, va este recunoscut dreptul de a
depune o plângere in fata unei autoritati de supraveghere si de a introduce o
cale de atac judiciara. In acest scop, in Romania, autoritatea de supraveghere
este: www.dataprotection.ro
10.7. Exercitarea drepturilor dumneavoastra.
Pentru exercitarea acestor drepturi va puteti adresa AGENTIEI /
INTERMEDIARULUI prin transmiterea unei cereri scrise, datate si semnate la
adresele acestora .
10.8. Prin semnarea prezentului contract,
dumneavoastra confirmati ca ati citit, ati fost informat(a) corect, complet,
ati luat cunostinta de continutul acestui document, il intelegeti pe deplin si
sunteti de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal ale dvs si ale
persoanelor pentru care faceti rezervarea, de AGENTIE/ INTERMEDIAR
Pentru detalii privind prelucrarea datelor cu
caracter personal de catre AGENTIE/ INTERMEDIAR , puteti accesa
site-urile acestora la Politica de confidentialitate.
10.9. CONSIMTAMÂNTUL PARENTAL IN CONTEXTUL
PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se va completa doar
daca vor exista minori - beneficiari indirecti ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a),
...........................................................................................,
(nume – prenume: parinte / reprezentant legal / imputernicit al
reprezentantilor legali), in calitate de
.................................................... (parinte / reprezentant
legal / imputernicit al reprezentantilor legali) al minorului / minorilor
..................................................................................................................................................................................................
in varsta de ....................................... ani, prin prezenta consimt
in numele sau (lor) ca AGENTIA/ INTERMEDIARUL sa poata prelucra datele cu
caracter personal legate de numele si vârsta minorului(lor), serie si numar
pasaport / carte de identitate, in scopul rezervarii / comercializarii
pachetelor turistice / biletelor de avion al caror beneficiar direct sau
indirect va fi minorul.
Prin semnarea prezentului contract confirm ca am citit, am fost informat(a)
corect, complet, am luat cunostinta si inteleg pe deplin drepturile de care
beneficiez privind protectia atât a datelor personale proprii, cât si protectia
datelor personale ale minorului.
XI. Dispoziții finale
11.1. Prezentul contract a fost încheiat în
două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii
de călătorie se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și
cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele
de servicii de călătorie și serviciile de călătorie associate, precum și pentru
modificarea unor acte normative.
11.3. Toate unitățile de cazare, precum și
mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale
țărilor de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale
acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta și de la un tip de
destinație la altul.
11.4. Călătorul declară că Organizatorul l-a
informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de
servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr.
2/2018. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de
servicii de călătorie inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin
mijloace electronice, călătorul își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu
privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii de
călătorie, în conformitate cu oferta Organizatorului.
11.5. Călătorul declară că anterior încheierii
prezentului contract Organizatorul i-a furnizat toate informațiile esențiale
privind serviciile contractate, cum ar fi: destinația, itinerariul, perioada
călătoriei, numărul de nopți incluse, mijloacele de transport, unitățile de
cazare și serviciile de masa oferite, alte servicii incluse în pachet, numărul
minim de persoane necesar efectuării serviciilor de călătorie, abilități
lingvistice necesare călătorului pentru comunicarea orală, informații pentru
persoane cu mobilitate redusă, informații generale despre regimul vizelor și
pașapoartelor si privind formalitățile legate de sănătate în țara de
destinație, informații privind agenția de turism organizatoare/intermediară,
prețul total al pachetului, modalitățile de plată, informații privind
posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării
pachetului și informații privind asigurarea facultativă sau obligatorie care să
acopere costurile încetării contractului de către călător sau costurile de
asistență, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de boală sau de
deces, cu care este în mod expres de acord.
11.6. În cazul în care prezentul contract are ca
obiect vânzarea de către Organizator a unui serviciu de călătorie care NU
constituie pachet de servicii de călătorie conform dispozițiilor O.G. nr.
2/2018, art. 5.9, art. 5.10. și Capitolul VIII din prezentul contract nu sunt
aplicabile.
11.7. Litigiile apărute între părţi se rezolvă
pe cale amiabilă în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de
judecată competente.
11.8. Contractul va fi interpretat conform
legilor din România.
Intermediar/Mandatar
GECCO TRAVEL SRL AGENTIA DE TURISM PARALELA 45 BARLAD Sediul: Bld Republicii nr.190 Bl.3 Sc.D Reprezentant: ##BOOKING_OPERATOR## |
Calator, ##CLIENT_NAME## |